سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فروشگاه اینترنتی

نظر

 کاهش شدید کالری برای کاهش وزن می تواند به ناباروری منجر شود!

محدود کردن بیش از حد کالری، می‌تواند تأثیر منفی بر قدرت باروری بگذارد. مخصوصاً در مورد خانم‌ها! چون توان تخمک‌گذاری بستگی به میزان هورمون دارد. افزایش هورمون استروژن و هورمون لوتئینه برای رخ دادن تخمک‌گذاری لازم است.

جالب است بدانید پژوهش‌ها نشان داده، میزان هورمون لوتئینه تا حدودی به میزان کالری موجود در رژیم غذایی یک خانم بستگی دارد. مطالعات نشان داده‌اند، عملکرد باروری در زنانی که 22 تا 24 درصد کمتر از کالری مورد نیاز بدن‌شان مصرف کرده بودند، سرکوب شده‌ بود.

کاهش کالری مصرفی و عدم دریافت کالری مورد نیاز می‌تواند میزان استروژن را نیز کاهش دهد، که گفته می‌شود تأثیرات منفی ماندگار روی سلامت قلب و استخوان‌ها دارد. 

علائم کاهش نیروی باروری می‌تواند شامل قاعدگی‌های نامنظم باشد. دانشمندان عقیده دارند محدودیت‌های بیش از حد در مصرف کالری می‌تواند بر عملکرد باروری مردان هم تأثیر بگذارد اما برای اطلاعات دقیق‌تر به مطالعات بیشتری نیاز است.

من هر روز ورزش می کنم پس چرا لاغر نمی شوم؟

شاید شما این سوال بارها در ذهن تان چرخیده باشد و یا دیگران آن را با شما مطرح کرده باشند.

باید بدانید همیشه سخت ورزش کردن به معنای کاهش چربی نیست، بدن بیشتر از تغذیه و سبک زندگی غلط چربی ذخیره می کند تا اینکه کم تحرک باشید.

بنابراین افزایش تحرک در زمانی که هنوز تغذیه خوبی ندارید بی فایده است.

حتی تصور بر اینکه چون کمتر غذا می خورم پس باید لاغر شوم هم اشتباه هست، مهم نیست شما کم بخورید بلکه این مهم است چه چیزی می خورید!

حتی اگر ورزش کنید، به اندازه کافی بخوابید و وضعیت هورمونی تان نیز در سطحی سالم قرار داشته باشد، برنامه غذایی تان می تواند روی چربی  بدن تاثیر بگذارد. 

استفاده از برنامه غذایی سرشار از کربوهیدرات های ساده مانند نان سفید، کوکی ها، شیرینی ها، کراکر ها و نوشیدنی های شیرین می تواند ترشح انسولین را افزایش دهد و مانعی در کاهش چربی بدن باشد.