سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فروشگاه اینترنتی

نظر

اگر یک زن ورزشکار به اندازه کافی غذا نخورد، ممکن است برخی از علائم زیر را نشان دهد:

1. گرسنگی، خشمگینی، حتی ممکن است قبل یا در طول تمرین تمرکز کمی داشته باشد و گاهی اوقات بی ثبات و سبک سر شود. این عوارض ممکن است زمانی رخ دهد که ورزش حدود ساعت 4 – 3 بعدازظهر باشد و تا آن زمان ورزشکار ناهار نخورده باشد و یا اینکه قبل از خوردن صبحانه تمرین کند.

2. کاهش میزان رشد زنان ورزشکار نوجوان و جوان؛ رژیم غذایی باید انرژی و مواد لازم را برای رشد و نمو و ساخت و ترمیم بافت های بدن فراهم نماید

3. قاعدگی زن ورزشکاری که به اندازه کافی غذا نمی خورد، ممکن است متوقف یا نامنظم شود. این ممکن است نشانه ای باشد که بدن به اندازه کافی انرژی برای تأمین سوخت و ایفای نقش های تولید مثلی خود ندارد. یک ورزشکار نباید تغذیه ناهنجار داشته باشد. بسیاری از زنان ورزشکار اگر به شدت تمرین کنند و به اندازه کافی غذا مصرف نکنند، قاعدگی را متوقف می سازند.

4. زن ورزشکار وزن خود را از دست می دهد. این یعنی ورزشکار به اندازه کافی سوخت برای تمرین و حفظ وزن خود ندارد. اگر ورزشکار جذب انرژی را محدود کند و میزان تمرین بالایی داشته باشد، بافت عضله و چربی به عنوان سوخت بکار می روند، در نتیجه وزن او ممکن است کاهش پیدا کند

5. زن ورزشکار وزن خود را در سطح تمرینی و مصرف انرژی حفظ نگه می دارد. اما فقدان قاعدگی یا آمنوره دیده می شود، آسیب های مربوط به تمرین بوجود می آید و یا با توجه به سطح بالای تمرین، بهبودی در عملکرد او مشاهده نمی شود.

در اقلیم هایی که نور خورشید در زمستان محدود است و زمانی که ورزشکاران در فضاهای بسته تمرین می کنند، ویتامین D ممکن است کم باشد. برای این ورزشکاران استفاده از مکمل کلسیم و یا مکمل ها استخوان ساز از جمله ویتامین K، منزیم و ویتامین D، ممکن است ضروری باشد. جذب پروتئین و انرژی به میزان مناسب نیز برای سلامت استخوان مهم است.

@badansazibaku