سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فروشگاه اینترنتی

نظر

انواع دوچرخه ثابت:

دوچرخه ثابت ایستاده

دوچرخه های ثابت ایستاده یا معمولی؛ با داشتن زینی اغلب قابل تنظیم، میتوانند به کاهش وزن، لاغری و قوی شدن عضلات افراد کمک کنند و می توانند گزینه خوبی برای علاقه مندان دوچرخه در خانه باشند.دوچرخه های ایستاده نسبت به دوچرخه های نشسته کالری سوزی بیشتری را به وجود می آورند و افراد می توانند هم روی زین بنشینند و دوچرخه سواری انجام دهند هم بایستند. با استفاده از دوچرخه ثابت می توانید به راحتی تمرینات ورزشی بدون برخوردی را انجام دهید و به مفاصل و ستون فقرات خود فشار کمتری وارد کنید.

اسپینینگ

نوع دیگری از دوچرخه ثابت اسپینینگ است که حرفه ای ترین نوع دوچرخه ثابت محسوب می شود. متخصصان اعلام کرده اند این دوچرخه ثابت به دوچرخه های کورسی شباهت زیادی دارد و افرادی که می خواهند دوچرخه سواری واقعی و نزدیک به واقعیت را در منزل انجام دهند، بهتر است از این نوع دوچرخه استفاده کنند.افراد در هنگام رکاب زدن می توانند به صورت نیم خیز شوند و کالری بیشتری در زمان رکاب زدن با اسپینینگ بسوزانند و در مدت زمان کوتاهی تغییرات خوبی را در اندام خود مشاهده کنند.

دوچرخه ثابت مبله یا نشسته

دوچرخه های نشسته فقط در حالت افقی قابل تنظیم هستند و کاربر فقط می تواند صندلی را جلو یا عقب ببرد و زانو ها را در حالت مناسبی برای رکاب زدن قرار دهد.تحمل وزن دوچرخه ثابت به میزان قدرت شاسی دستگاه بستگی دارد و هر چقدر شاسی محکم تر و سنگین تر باشد می تواند وزن بیشتری را تحمل کند. اگر وزن ورزشکار بیشتر از حد تحمل دوچرخه باشد، در زمان رکاب زدن می لرزد و هم خطری برای دوچرخه محسوب می شود، هم برای ورزشکار.

 

دوچرخه ثابت ایستاده بهتر است یا دوچرخه ثابت نشسته؟

دوچرخه ثابت ایستاده، شبیه به دوچرخه واقعی است. بدن حالت عمودی پیدا می کند و کمر باید کاملا صاف باشد. این وسیله ماهیچه ها و عضلات شکم را به خوبی درگیر می کند و تاثیر به سزایی روی چربی های آن قسمت دارد.

دوچرخه ثابت نشسته، بسیار راحت تر است. شما بر روی یک صندلی پهن می نشینید و به آسانی رکاب می زنید. در این حالت هیچ فشاری به کمر وارد نمی شود. اگر از مشکلات و آسیب دیدگی کمر رنج می برید، ما این نوع دوچرخه را به شما پیشنهاد می کنیم. حتی افراد سالمند هم بهتر است از این وسیله استفاده کنند.

تقریبا همه دوچرخه ثابت های نشسته یک صفحه مانیتور دارند که میزان کالری سوزانده شده، مسافت طی شده، ضربان قلب و زمان انجام تمرین را به کاربر نشان می دهند. بعضی از همین انواع، برنامه های زمان بندی شده خودکاری در حافظه دارند که ورزشکار می تواند از آن استفاده کند.

مزایای ورزش با دوچرخه های ثابت مبله

ورزش با دستگاه دوچرخه ثابت یک نوع فعالیت هوازی است، به همین دلیل مزایای زیادی برای سلامت به همراه دارد. چند مورد از مهمترین آنها عبارتند از:

با کمک این دوچرخه ها به خوبی می توانید وزن کم کنید. اگر از اضافه وزن رنج می برید، انتخاب دوچرخه های ثابت برای سوزاندن چربی های اضافی یکی از بهترین گزینه های ممکن است.

دوچرخه های ثابت در کاهش استرس شما هم نقش دارند و مانند دیگر ورزش های ایروبیک سبب ترشح هورمون اندروفین می شوند. ثابت شده این هورمون در افزایش میزان شادی و نشاط تاثیر دارد. بنابراین اگر می خواهید در محیط خانه با کمک دستگاه های ورزشی خوشحالی بیشتری داشته باشید به سراغ دوچرخه های ثابت بروید.

اگر با دوچرخه های ثابت درست ورزش کنید فشاری روی مفاصل و زانوهای شما وارد نمی شود و نسبت به دیگر دستگاه های خانگی آسیب و عوارض کمتری به همراه دارد.

داشتن این دوچرخه برای دوچرخه سواران هم مفید است. در روزهایی که به دلیل گرم یا سرد بودن هوا امکان دوچرخه سواری بیرون از خانه وجود ندارد، این دوچرخه ها به تقویت ماهیچه ها کمک می کنند تا آمادگی بدن کاهش پیدا نکند.