سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فروشگاه اینترنتی

نظر

یکی از اشتباهات رایجی که بیشتر در ورزش‌های همگانی شاهد آن هستیم، قطع ناگهانی ورزش است.

فرد پس از این که تمرینات خوبی را انجام داده به ناگاه ورزش را تمام می‌کند. این حرکت همانند این است که با سرعت خیلی بالایی در حال رانندگی هستید و به ناگاه ترمز کنید، جای خط ترمز به صورت عمیق بر روی جاده می‌ماند. همین اتفاق نیز برای بدن ما پیش می‌آید.

 

هنگامی که یک تمرین سنگین و یا حتی پیاده‌روی و دویدن طولانی مدت انجام داده‌اید، سرعت ضربان قلب افزایش پیدا کرده است، بهترین کار این است که آرام آرام ضربان قلب را به حالت عادی برگردانیم. 

ابتدا باید آرام آرام راه برویم و با انجام دم و بازدم‌های عمیق و یکسان تپش قلب را به شرایط عادی و قبل از ورزش برگردانیم.

 

در واقع با تنفس عمیق پس از انجام تمرینات ورزشی سرعت قلب را کم می‌کنیم و همزمان با آرام شدن و عادی شدن ضربان قلب، تمامی اندام‌های بدن به حالت استراحت و آرامش قبل از تمرین برمی‌گردانیم.

عوارض نخوردن شام:

این روز ها می شنویم که برای کاهش وزن یا سلامتی بیشتر، بهتر است شب ها شام نخوریم. اما به دلایل زیر این رویه غلط است: 

خالی نگه داشتن معده به مدت طولانی سبب تجمع مایعات مضر در آن می گردد .

 وقتی که شام نخورید در نوبت بعدی یعنی صبحانه یا نهار به دلیل گرسنگی زیاد سلول ها ولع شما به غذا بیشتر شده چه بسا چاق تر شوید

 خالی بودن معده در خواب باعث می شود که طبیعت به تحلیل رطوبات اصلی بدن که برای تغذیه سلول ها لازم است بپردازد که منجر به ضعف عمومی می گردد.

نکته مهمی که اکثر ورزشکاران در حرکات بارفیکس و کششی  از آن غافل هستند تمرکز بر روی آرنج ها هست! اگر بخواهید‌ در این حرکات زیربغل های شما تقویت شوند باید در بالا کشیدن خود از میله بارفیکس آرنج ها را به پایین بکشید،نه اینکه با پنجه خود را به بالا بکشید! در حرکت بارفیکس و کششی لت(Lat) انگشتان حکم قلاب دارند،خلاصه مطلب این است که با تمرکز بر روی پایین کشیدن آرنج ها به جای انگشت ها زیربغل شما بهتر درگیر می شوند و زودتر حجیم می شوند.

با پایین کشیدن آرنج ها خود را به بالا هدایت کنید. زیربغل ها جهت انقباض قوی نیاز به تحرک شانه ها دارند،با بهم فشرده شدن شانه ها زیربغل کاملا منقبض میشود،که با پایین کشیدن آرنج ها بهم فشردگی شانه ها تسهیل میشود.

انباشته شدن چربی در کدام قسمت بدن خطرناک‌تر است ؟

??تجمع چربی در اطراف شکم، نسبت به چربی دور باسن و پا خطرناک‌تر است؛ چربی شکم با مشکلات قلبی، سکته و دیابت نوع دو همراه است

??اگر چه عوامل ژنتیک نقش مهمی در اضافه وزن دارد و میتواند محل انباشته شدن چربی در بدن افراد را مشخص کند، اما سبک زندگی غلط نیز میتواند نقش بسزایی در افزایش این مشکلات داشته باشد.

برای انجام هوازی می توان  از دوچرخه و تردمی استفاده کنید و به منظور خرید دوچرخه ثابت  و همچنین دوچرخه ثابت مبله و ساده و خانگی با ارزانترین قیمت بازار در رزان کالا

https://t.me/havazi