سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فروشگاه اینترنتی

نظر
همه دستگاه‌های موجود در باشگاه بدنسازی کارکرد و تاثیر یکسانی ندارند. واقعیت این است که اگر بدانید کدام دستگاه برای شما و هدفتان بهتر است، می‌توانید بدنسازی را با محصولی انجام دهید که کالری بیشتری را در زمان کمتر بسوزانید. بنابراین قبل از تصمیم گیری قطعی، به گزینه‌های دیگر نیز توجه کنید. در ادامه با دستگاه‌هایی ایروبیک از باشگاه بدنسازی آشنا خواهید شد که ما آن‌ها را بر اساس “تاثیر مفید” (سوزانده شدن بیشترین کالری در کمترین زمان)، “کارآیی” (چگونه با تمرینات بدنسازی روزانه شما مطابقت می‌کند)، و “قابلیت دسترسی” (مشهور بودن و موجود بودن در باشگاه‌های محلی) رتبه بندی کرده‌ایم: 
1- تردمیل
این گزینه همیشه بهترین بوده است. برخلاف سایر دستگاه‌های بدنسازی، بدن شما را همان‌طور که باید حرکت کند به فعالیت وادار می‌کند. همچنین، استفاده از آن نیز بسیار راحت است، فقط کلید Start را فشار دهید و با سایر گزینه‌ها شیب و سرعت را به دلخواه تنظیم کنید. کار کردن با تردمیل از بهترین تفریح‌های دنیاست!
برای بدست آوردن بهترین نتایج، هدفون‌ها را بر گوش خود گذاشته و به یک موسیقی مهیج گوش دهید، دست‌ها را از روی دستگیره‌ها بردارید، و با تمرکزی بی نظیر به دویدن بر روی تردمیل بپردازید.

خرید تردمیل خانگی با بهترین قیمت در رزان کالا

2- استیرمیل یا ماشین پله نوردی (Stair mill)
هر کسی با یک بار ورزش با این دستگاه، عاشق آن می‌شود. چه چیزی بیشتر از راه رفتن بر روی پله‌هایی که هیچ وقت تمام نمی‌شوند، ماهیچه‌های پای شما را درگیر می‌کند؟ تمرینات باوقفه این دستگاه بدنسازی بسیار مفید هستند. به این نکته توجه کنید که بالاتنه خود را بر دستگیره‌ها نیاندازید، و فکر کنید واقعا در حال بالا رفتن از پله ها هستید. بدنسازی با این دستگاه سختی و شدت کمتری دارد و کالری‌های کمتری نسبت به تردمیل سوزانده خواهد شد.
3- دستگاه رویینگ (شبیه ساز قایقرانی)
هر باشگاهی این دستگاه بدنسازی را ندارد، اما به نظر ما کار با این دستگاه یکی از بهترین روش‌های تمرینات قلبی-عروقی است. رویینگ دارای حرکتی است که نیازمند قدرت زیاد است و تمام بدن را به کار می‌گیرد و بدنسازی با آن بسیار می‌تواند سخت باشد. فقط 10 دقیقه کار بر روی این دستگاه انرژی گیر، مقادیر زیادی کالری را می سوزاند. اگر یک قایقران نیستید، هیچ اشکالی ندارد اگر نتوانید حرکات بدنسازی رویینگ را به خوبی انجام دهید.
بزرگترین اشکال این دستگاه تکنیک ضعیف حرکتی آن است که تاثیر مفید آن را محدود می‌کند. کشیدن دستگیره‌ها به سمت بدن چیزی جز زیبا کردن ماهیچه‌های سینه، شکمی و بازو به همراه ندارد، البته ساختن این عضلات نیز، موفقیت بزرگی در بدنسازی محسوب می‌شود.
4- دوچرخه اِیردین (Airdyne)
اگر فقط یک بار بر روی این دوچرخه پدال بزنید، به بی فایده بودن این دستگاه بدنسازی پی خواهید برد. این دستگاه مدت زیادی است که در باشگاه‌های بدنسازی وجود دارد و دارای ظاهری F مانند است، اما تاثیر قابل قبولی دارد، زیرا هر چه سخت تر پدال بزنید، مقاومت خود به خود زیادتر خواهد شد.
پیشنها می‌کنیم وقفه‌های کار با اِیردین به صورت 30 ثانیه تلاش سخت و 1 دقیقه استراحت باشد. اگر بعد از یک جلسه تمرین توانستید دوباره بر روی این دوچرخه پدال بزنید، ما به شما جایزه خواهیم داد!
5- دوچرخه ثابت اسپینینگ
دوچرخه اسپینینگ تاثیر مفید کمتری نسبت به دوچرخه اِیردین دارد، اما گزینه بهتری برای انجام تمرینات قلبی-عروقی بدنسازی است. این نوع دوچرخه ثابت بهترین دستگاه برای تمرین دوچرخه سواران حرفه‌ای است، و حالت طبیعی‌تری از دوچرخه سواری را به نمایش می‌گذارد. کسانی که می‌خواهند با تمریناتی سخت، طولانی و باشدت ماهیچه‌ها و عضلات پای خود را تقویت کنند می‌توانند این دستگاه ایروبیک بدنسازی را خریداری نمایند.

برای اطلاع از بهترین دوچرخه ثابت و خرید دوچرخه ثابت از رزان کالا کمک بگیرید.

6- نردبان جَکوب
یکی از محال‌ترین احساساتی که بر روی Jacob’s ladder می‌تواند به شما دست دهد، احساس خستگی است. وقتی بر روی این دستگاه بدنسازی قرار می‌گیرید، فکر می‌کنید برای تفریح به باشگاه آمده‌اید، اما این سرگرمی ساده یک تمرین کلی را برای بدن بوجود می‌آورد. تنها نکته منفی این نردبان نامتناهی، عدم وجود آن در بیشتر باشگاه‌های بدنسازی است.
 
7- SkiErg (شبیه ساز اسکی)
یک نوع اسکی جدید! SkiErg دستگاهی مانند دستگاه رویینگ اما به صورت ایستاده، که یک تمرین بدنسازی مفید را برای بالاتنه بوجود می‌آورد. برای اینکه پایین تنه خود را نیز در تمرین درگیر کنید، زانوهای خود را کمی خم کنید و به حالت اسکوآت درآیید. اگر در یکی از باشگاه‌های بدنسازی اطرافتان توانستید یک SkiErg پیدا کنید، بدون وقفه در آن باشگاه ثبت نام کنید و تمرینی مفید را برای بالا بردن ضربان قلبتان انجام دهید.
ما می‌دانیم این وسیله دارای حرکتی خاص است که تابحال در عمرتان انجام نداده‌اید، اما اگر برای مسابقات تمرین می‌کنید، حتما موفقیت بزرگی کسب خواهید کرد!
8- Arc Trainer
فکر می‌کنیم که این وسیله یکی از دلایل اصلی بوجود آمدن کلمه “چرا؟” است. این دستگاه بدنسازی بدن شما را در جهت‌هایی غیر طبیعی به حرکت در می‌آورد و مناسب هر قد و وزنی نیست. اگر زانوهای شما مشکل دارند، اصلا به سراغ این دستگاه بدنسازی نروید!
 
9- الپتیکال
الپتیکال دستگاهی است که با ارائه یک تمرین راحت و آسان، باعث سوزانده شدن مقادیر نسبتا خوبی از کالری می‌شود و ضربان قلب را به راحتی بالا می‌برد. اگر در دوران ریکاوری بعد از مصدومیت به سر می‌برید یا دارای مشکلات مفصلی هستید، الپتیکال گزینه‌ای بسیار ایده‌آل است!
10- دوچرخه ثابت نشسته
با استراحت بالاتنه و ماهیچه‌های باسن، پدال زدن با دوچرخه ثابت نشسته  یا دوچرخه ثابت مبله چیزی جز درگیر کردن عضلات پا به همراه ندارد. اگر به دنبال دستگاهی هستید که در حین ورزش کردن بتوانید روزنامه بخوانید، تلوزیون تماشا کنید یا کتاب بخوانید، گزینه‌ای جز انتخاب دوچرخه ثابت نشسته پیش رو ندارید!
علم !
یک از تحقیقاتی که توسط ژورنال انجمن درمانی آمریکا صورت گرفت، مقایسه کردن چندین دستگاه بدنسازی و ایروبیک بود، (اِیردین، تردمیل، استیرمیل، rowing ergometer و … )، نتیجه این مقایسه این بود که راه رفتن یا دویدن بر روی تردمیل بیشترین مصرف انرژی و بازده ایروبیک را به همراه دارد.
در واقع، محققان به این نتیجه رسیدند که مصرف انرژی بر روی تردمیل 40 % بیشتر از دوچرخه سواری است. دانشمندان پی بردند که تردمیل و دستگاه رویینگ تنها دستگاه‌های بدنسازی بودند که توانستند به حد نصاب VO2-
max فیتنس قلبی-عروقی برسند ( VO2-max: بیشترین مقدار اکسیژنی که بدن می‌تواند در حین یک تمرین سخت و باشدت مصرف کند).
در ادامه و پشتیبانی تحقیقات گذشته، محققان دانشگاه Dublin City ایرلند مطالعاتی مشابه را جمع آوری کردند و به این نتیجه رسیدند که تردمیل، شبیه ساز اسکی، و دستگاه رویینگ بیشترین مصرف انرژی را در مقایسه با دوچرخه ثابت‌ها و سایر وسایل بدنسازی هوازی دارند.
 
تمرینات قلبی خود را شروع کن!
الآن با آگاهی کامل می‌توانید دستگاه هوازی مناسب خود را انتخاب کنید! ما از همه می‌خواهیم که گزینه‌های بالا را به دقت بررسی کنند، و وقتی نیازهای فیتنس خود را با ویژگی‌های هر محصول مطابقت دادند، خریدی مطمئن انجام دهند.
موفق باشید.